Sommar i Western Australia

Det är så varmt. 
Vi har båda två gått på någotslags standby-mode senaste veckorna. Den Väst Australienska sommaren börjar krypa sig på. Vi ska ha det varmaste framför oss.
Förra helgen hade vi en toppnotering på 47,5 grader celsius(!) i bilen när vi åkte runt i Swan Valley, Perths vindistrikt.
Tappra kallade de oss, ägarna och personalen, när vi stapplade ut från ACn i bilen och fick en (lika stor) shock varje gång bildörren åkte upp och värmen smällde till och vi stapplade in i skuggan till vinkällarna. Värmen är svåer att förklara, allting står liksom stilla. Det är som någon kastar solen på en och andas man in genom näsan bränner det till, lite sådär som det kan göra i en bastu. 
 
Det har lugnat sig nu och ligger i höga trettio denna veckan. Det är varmt nog. Vår golvfläkt för 12 dollar är den bästa investeringen någonsin, jag kommer på mig att önska den hade hjul så den kunde rulla efter mig i huset. 
 
Januari har hittils annars bjudit på en vardag igen. Mycket bad och att mitt jobbsökande äntligen startat igång igen. Semestrarna som började i mitten av december är över och nu kan man äntligen få tag på folk igen. Och såklart mycket planering inför det kommande året, vad vi vill göra och se och allt spännande som ligger framför oss i 2014.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0