Nyårsnatt i Sydney

Nyåret i Sydney förtjänade ett eget inlägg. Det har varit lite av en dröm att få uppleva ett Nyår i Sydney och det uppfyllde mer än nog alla förväntningar. 
Dagen tillbringade jag på ett av mina bästa ställen i Sydney med en starbucks vaniljlatte, i Darling Quarters på en solstol i skuggan. 
Vi fick tag i ett bord på ett litet medelhavs ställe på väg in mot city för nyårsmiddag. Efter det var vi uppbjudna till Hampus & co för att beundra utsikten och fyrverkerierna från en av de bästa platserna i stan. Meriton apartments på 73 våningen precis ovanför Darling Harbour. 
Bara utsikten gjorde en stum och när fyrverkerierna började verkade de aldrig sluta. Magiskt. 
 
 
Föreberedelser för kvällens show
Fina H & fina Farmor Signhild
 
Vi försökte få vår bordsgranne att få till en bild.... 
<3
 
Uppe i Lägenheten
Jag och bästa handsome
De börjas så smått
För att komma igång ordentligt
 
 
 
 
 
När showen väl tog slut skålade vi i bubbel och tog en sista titt på utsikten. Efter ett par minuter välde folk fram på gatorna långt där nere. Circus 2miljoner människor samlas i Sydney CBD på Nyår. Jag, Hampus, henrik, Fredrik och Annie smög ned i Hyde Park, istället för att slåss med alla miljoner om en trång ståplats och dyrt inträde på någon klubb,  med en drink och satte oss på varsin mjölkback. Kikade på alla människor som verkade komma från ingenstans, pratade om året som gått och året som precis börjat. Bästa avslutet på en fantastisk dag, tack ni fina. Och jag måste få säga, att vakna upp med minimal baksmälla 1januari 2014 var väldigt fint det också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0