Knäck och peppisar!

Fredagen innan julafton hade vi mjöl och pepparkaksdeg över hela golvet medan vi påtade och kokade ihop hus, gubbar och knäck. Aldrig trodde jag väl att en skulle åka till Australien för att koka knäck och baka pepparkaksgubbar! - sa Signhild. Är det jul så är det sa jag och då vill jag den där pepparkakslukten. 
Om det är en sak jag älskar i december är det knäck och trettiofem grader eller inte, en pepparkaksgran med mögelost och en sipp medtagen Blossa-glögg från Svea, det är lyx på högsta nivå!
 
Koncentration, bakning!
 
Peppisar på Aussie vis à la Henrik, Solisar och surfare. 
Signhild höll ett öga på knäckkoket
Och knäck blev det, i massvis!
Riktiga karlar bygger hus, i pepparkaka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0