Scarborough Beach Road

Det var två tunga, trötta och utmattade figurer som släpade sig runt Perths förorter och in på lägenhetsvisningar för två veckor sen. Dagen efter vi landade i Perth åkte jag på sån där hemsk feber som knockar dig i sängen flera dagar, efter två dagar när jag lyckats ta mig upp ur liggande ställning var det Henriks tur. Väldigt miserabla tänkte vi nog både ett par gånger (fast kanske mest jag, eftersom jag tillhör det väldigt mycker mer stressade och oroliga släktet än H) att detta kommer aldrig gå, vi orkar inte köra runt mer och vi kommer aldrig hitta någonstans att bo. Den första lovande lägenheten som hade urtjusiga bilder på nätet hade rått-lortar i köket och lövriga ställen heltäckningsmattor tjocka av damm och fläckar. Vi chansade och åkte på en privat annons uplagt på Gumtree (som blocket fast med jobb och bostäder också) trots att vi nog inte hade så mycket hopp då annonsen inte hade några bilder, men adressen gjorde oss nyfikna ändå. Och ni vet sådär när det liksom bara händer, vi gick igenom grinden och in i det lilla området med trädgådar och buskar och hittade dörren till radhus nummer 7 och tänkte, här är det. Här är ju det vi letar efter! Efter ansökningar och referenstagningar hoppade jag jämfota när jag ringde Henrik efter att ha lagt på med våra nya hyresvärd som godkänt oss som nya boende. 
Och nu kan vi äntligen säga, Välkomen hem till oss på Scarborough Beach Road!
Dörren in från framsidan
Vår lilla uteplats på framsidan
 På väg in
Vardagsrum med en liten köks-glimt
 Väldigt nöjd med vår nya soffgrupp
 
Självklart har vi rejsat runt på IKEA och är stolta ägare till Lack-bord
Mot sovrummen, data rum till höger, sovrum till vänster, badrum rakt fram
Henriks stolthet och nya dator
Vårt sovrum
OCh väldigt mysiga badrum, ursnyggt retro kakel och världens största dusch
 
Lilla löket
 
 
Saknar fortfarande matbord, eller hellre skulle vi vilja ha någotslags högt och längre bardbord med stolar för extra arbetsyta, och istället använda bordet på bakgården som matsalsbord
Fönstret i köket (som behöver en rejäl omgång med Windex) och ut mot baksidan
Från köket, bredvid spisen kommer man ut till tvättrummet och dörren till baksidan och garaget
Vår lilla jordhörna
Kanske kan de här gröna fingrarna växa ut på mig så man kan plantera lite roligt
Grinden går ut mot garaget
Uteplats på bakgården
 
 
Köksfönstret och dörren in mot tvättrummet
Här känns det som hemma, ni vet den där känslan. Vi saknar lite möbler, byrå i sovrummet, bokhylla i datarummet, köksbord etc. men från noll möbler (inte ens kyl eller tvättmaskin) till beboligt på en vecka är vi väldigt nöjda med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0