Nytt steg

Främsta orsaken till de omskakade planerna i påsk var mitt besked om nytt jobb som kom på skärtorsdagen. Vi hade ju planer för en Nya Zeeland tripp i slutet av April och mini weekend borta över påsk. Dock får vi skjuta fram båda två, då jag behöver jobba över den tänkta NZ trippen, och då vi planerade liten hej-då kväll lördagen med mina jobbarkompisar.
.
På måndag påbörjar jag min träningsvecka tillsammans med den avgående butikschefen och veckan efter det flyger jag ned för introduktion på huvudkontoret i Brisbane. Jag ska bli butikschef för Endeavour Foundations Gladstone butik! Allt gick väldigt snabbt, och från början hade jag sökt tjänsten som butikschef i Yeppoon (norr om Rockhampton). Efter att på onsdagen haft telefonintervju med Area Manager QLD ringde hon upp mig och frågade om jag skulle vara intresserad av tjänsten i Gladstone också. Gladstone butiken fungerar som en central för alla donationer samt lager med distrubition till de övriga butiker i staten och därför blir rollen som butikschef mer intensiv och med fler ansvarsområden.
 Jag tackade såklart ja och körde till Rockhampton fredags morgon för intervju med deras butikschef.
Samma eftermiddag fick jag samtal från Area Manager igen som förklarade att de ville ha mig till Gladstonebutiken, dock enligt lag var de tvungna att sätta ut annonsen för Gladstone innan de kunde anställa någon då tjänsten precis blivit tillgänglig. Att jag hade tjänsten om de inte skulle få in någon annan likvärdig ansökan på en persond de ville intervjua. Den satt ute i två och en halv dag och jag fick mitt glada besked kommande torsdag eftermiddag efter ett par nagelbitare till dagar.  Endeavour Foundation är en av Queenslands största non-profit organisationer som jobbar bla. mot barn och unga med funktionshinder/störningar och utbildning samt jobbtillfällen för dem. De har flera olika vägar till att samla in medel och butikerna är en av dem. Av det jag hittils fått vete om organisationen är alltid väldigt positivt och jag ser fram emot att lära mig mer och utvecklas i ett stabilt och välkänt företag. (Yaaaaaayyyy!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0