Från och med er

Måste bara skriva. Lyckan som spritter i hela kroppen. Officiellt, svensk tid, har min födelsedag inte ens startat. Henrik gick upp extra tidigt imorse, pysslade och prasslade i köket. Kommer in med en bricka fylld av paket och två muffins med rosa glasyr, och med mamma via Skype sjunger de ja må hon leva. Klockan 5:34 imorse grät jag första gången av deras röster. En minut senare skrek jag högt när jag blåste ut ljusen på tårtan på skärmen till framsidan av min födelsedagpresent, en vit iPad3. Så gråter jag nu igen klockan 7:05 nät jag går in på anteckningsappen som H instruerat mig att göra när han cyklat iväg till jobbet. Ord, kärlek, värme, så starka känslor. Trycker jag på musikknappen som han skrivit. Hamnar rakt in i ett itunesbibliotelk han fyllt med Oskar Linnros "Vilja Bli" följt av Maggios " Satan i Gatan". Det är första gången jag hör "25" på nio månader och då gråter jag igen. Som jag saknat Oskars texter och Veronikas melodier. Medan jag lyssnar loggar jag på Facebook och läser de mail jag redan fått, farmor faster kusiner, moster, bästa vän, mamma. Då hulkar jag och får gå in så jag inte väcker grannarna. Jag älskar er så att det gör ont, era ord gör att jag känner att ni är här med mig, tack för att ni får mig att känna så. Lyckan den är total.
.
Just need to write, the sparkling bubbly feeling inside me. Officially (swedish time) my bday hasn't even started yet, but sitting here crying of joy, Henrik got up a little bit extra early, made noises and coffe in the kitchen. Came in with a tray full of presents and pink cupcakes, with my mum via Skype they sang happy birthday waking me up. 5:34 was when I first cried today when I heard their voices. A minute later I cried out in excitment when I blew out the candles from the artificial bday cake on the screen of my bday present from mum, H and, dad, a white iPad3. And now at 7:05 I am crying of happiness again. Opened the note-app as Henrik told me to do when he went off to work. Words, love, warmth, such strong feelings. Opened the music-app which he written and to told me to do, and find myself in a itunes library filled with Oskar Linnros and Veronica Maggio, my two favorites Swedish musicians and I haven't listened to them in nine months, their lyrics and music, how I've missed that and H really knew that. Logging on facebook, listening to that music whilst reading some emails I've already got in my inbox, my ants and cousins, my best best friend and my mum. At that point I'm crying so much I need to go inside so I don't wake the neighbors up. I love you so much that it actually hurts, and you make me feel as you're right here next to me, thank you for that. The happiness Im feeling in this moment in undescribsble.

Kommentarer
Postat av: Moster

Hulk hulk... Puss på dig igen underbara du! <3

2012-09-04 @ 10:52:24
Postat av: kakan

du är underbar älskling!!

2012-09-06 @ 11:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0