Bara en vanlig lördag

Det är lördag och här har vi sovochmysmorgon. H vill gärna sova ett par timmar längre än mig, så jag går upp och dricker kaffe, plockar bort oredan av vinglas och schackpjäser från igår. När H vaknar promenerar vi ned till lilla bageriet på hörnet och köper nybakt surdegsbröd som är runt. Vardags och helg lunk när den är som allra allra bäst. Vi ska åka ned till Spinnaker-park bortom marinan, lägga oss i gräset och läsa bort ett par timmar. Jag har kommit lite igång med mitt skrivande igen så jag tänker att det är fint att vila ögonen på vattnet mellan meningarna. Ikväll blir det tjejkväll och dans, högklackat och bubbel. Det blir fin avslutning på den här lördagen. 

.

Saturday, lazy sleepy morning. H is a bit more of a sleepyhead than me so I get up just before 8am, making my coffe and cleaning up the mess of wineglasses and chessfiguers we made yesterday. When H wakes up we take a walk down to our little bakery around the corner to get one of those round newly made loafs. Just saturday at its best. We´re going down to lay in the grass at Spinnakerpark, just to do some reading and hanging in the sun. I´ve finally picked up my writing a bit, so I´m imagine my need to rest my eyes on the waves between sentences. Tonite is girls night out, high heels and some sparkling, the very best way to end this beauty of a saturday. 

.



Spinnakerpark, couple weeks ago, capturing the last few momenst of sun


 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hålla där i värmen!!!

Vart i Australien bor ni nu? Har skumläst lite då och då i eran blogg och ni verkar ha det alldeles underbart där borta!!!

Skulle vilja ha Henkes nummer eller mail!!

Ha det gott!

Fredrik Å

2012-10-18 @ 18:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0