Loppis

Vi har utvecklat en gemensam (faktiskt!) liten förkärlek för det här med att ränna på marknader/loppisar. En ursäkt att boa in oss lite till och i en småstad det roligaste helgnöjet man finner där det inte är norm att inta mängder av alkohol. Förra helgen tog vi Inga på spontantur till Calliope river market och hamnade i en exakt skildring av vad jag tänbker mig amerikansk bonnmarknad. Mycket krafs och mest matstånd. Här i stan håller vår favorit öppet en gån gi månaden och drivs av de sötaste små damer som altid kallar en "sweetheart" och "little doll" en gång för mycket. Till och med H har givit in i det roliga med att rota runt på loppisar efter fynd, går runt och sparkar sådär lite på ena benet av saker för att se om de är något att ha och blir minst lika lycklig som mig när han hittar en träningsbänk. Fast jag då har utvecklat ett löjligt stort begär för glassaker, helst skålar. Det bästa av allt är att man kångar hem på kassar med saker för max en tio dollar inklusive varsin colalight för att inte drabbas av värme yrsel. 
.

We have developed a thing for these markets (both of us, truly!). An excuse for us to make us a little bit more at home and as much fun you´ll get in a small town during weekend whitout something involving booze. Last weekend we took on Calliope river market and that was as if we where thrown directly into a american farmers market thing. In Gladstone our favorite charity market is held open once a month and is run by the sweetest ladies who calls you "Sweetheart" and "little doll" one too many times. Even H is into it, lightly kicking tables to see if its any good to get and is as excited as me when he finds workout stuff. I on the other hand has developed a unhealthy thing for glas things, bowls preferably. The best of it all is that you´ll carry home bags of things costing you ten dollars tops and thats includes a diet coke for us both to avoid heat dizzines.

Min nya kaffekopp, Henrik avskyr den och jag älskar att den är ordentligt fulsnygg.
Glasskål
Glasskål
Och Glasskål!
Min nya fina vas
Jag hittade en "Milkman" burk att matcha min "Baker" burk från Maxwell House Of Coffe.
OCh hepp nya vinglas, vi tänkte att vi struntar i de där med hög fot som är för tunna. Jag slår ändå sönder alla. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0