Räknar dagar

Så vi ska flytta. November och december brukar vara nedräkningarnas inför tid och iår, inget undantag. Cirkus två veckor tills vi packar Inga full, städar ur Force street och flyttar till ny adress. Så centralt det nu går i Gladstone, två sovrum med separat kök och vardardsrum, två toaletter, egen tvättmaskin på cirkus åttio kvadrat i ett hus med gammal lagerlokalskänsla. Plus på det en enorm uteplats på taket. 
Med väldigt mycket tur fick jag tips av min chef på dagen då de förra hyresgästarna flyttat ut och vi lyckades gå på visning och norpa den inom tre dagar. Här ska det inredas utan dess like av mysplatser på uteplatsen med hängmatta, gym, beanbags och grillplats. 
Som det inte vore nog har vi fem dagar kvar till julparty i Agnes Water med mitt jobb, tre veckor till julparty med Henriks jobb och den 21 december står vi båda (garanterat) och gråter på Gladstones flygplats när Fredrik landar.   Sen räknar vi en vecka plus innan roadtrip och nyår i Whitsundays, Airlie Beach. Och 40 någonting dagar kvar innan jag kramas med darling, Mr M och Jocke på Rockies flygplats. Då väntar Heron, Husbåt och roadtrips. Plus ändlösa nätter på uteplatsen. 
Medans vi räknar hänger vi gärna på stranden i Tannum när vi inte jobbar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0