Melbourne Cup

Veckor av stress, som jag rakt av kopierat från hysterin ALLA andra tjejer och damer i hela Australien verkar drabbas av inför Melbourne Cup (Det är dagen om någon att gå galen med stora huvudbonader, sprakande klänningar och håruppsättningar) resulterade i den här Cup utstyrseln. Inte klädd i svart för en gångs skull och löjligt nöjd med skor som matchar väska som matchar min lånade jätterosa och jättestora fascinatior. Vi möttes upp i butiken och öppnade champangen klockan elva med kunder i provrummen, preppade oss inför vidare champangedrickande med hamburgare och entrade racebanan klockan ett. Jag, som inte riktigt ser tjusningen med att satsa på hästarna hade istället fullt sjå att att se sno ideer från de andra damernas utsyrslar inför nästa race. (Tydligen så vann ingen högoddsare-häst och istället för de glädjevrål som brukar skrikas från iallafall hälften av männen efter ett race hördes ingenting) En flaska champange och minivin senare trippade vi bort till irländska puben för äppelcider och svensk rekordelig julcider. Mycket lyckat. 
Tänk gärna bort den mycket oporriga omgivningen av vårt kök, enda platsen med ok ljus att fota på när jag ramlade hem från puben vid sjusnåret. 
Crystal, jag och Emma posar i butiken
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0