Advent i Agnes

Sent söndagkväll rullade vi hem med Inga från Agnes Water. Efter ett vansinnigt trevligt Christmas party med middag på The Tree i town of 1770 och dans på tavernan i Agnes. Min chef har ett hus i Agnes Water och bjöd oss alla ned över helgen. Dan efter spenderades på Verandan med världens bästa utsikt och nystekt bacon till frukost, några timmar på stranden och tillbaka på verandan med cider och monopol. Vattnet är långt över 25 grader nu och alldeles perfekt att plaska runt i och få en paus från brännande sol. Och jag flyter runt där i havet och tänker att för ett år sen på första advent var det precis det här jag gjorde, fast då gjordes plaskandet från Koh Taos stränder i Thailand. Vårt andra december i sol. Och jag måste erkänna att adventsfika hos mamma, men hennes hemmagjorda glögg och att promenera med min fina familj i samlad trupp ned till stan och uppå slottsgården för fyrkerkerierna som skjuts från botaniska trädgården varje år första advent är en tradition jag saknar. Som två olika världar, frost och minusgrader, lussebullar och grönmögelost, mot brännande het sand och saltvatten, mata kokaburror från altanen och spela sverige mot queensland i monopol med havsutsikt. Jag skattar mig väldigt lycklig som får uppleva båda. 
Back home sunday night after one amazing weekend in Agnes Water. Emma (my boss) owns a house there and invited us all down for the weekend. Could not have asked for more out of a christmas party. The company, the drinks, the food, the view and the day on the beach. Perfect way to start december. Does feels a bit weird though, this will be our second year spending christmas in sunshine. And do must confess I miss my mum´s homemade spicy wine and watching the fireworks the first sunday in december with my family. Like to totaly different world, I´m just lucky enough to explore both. 
Världens vackraste middagsutsikt. The most gorgeous dinner view from The Tree 
Återförening med grabbarna på Tavernan. Mike, Henrik, Chris, Crystal, Sarah och Emma. Meet up w the boys in Agnes Water after dinner. 
Vaknade upp till den här utsikten från sängen första advents morgon. Wakin gup to this view from bed....
Gungar bort baksmällan. Curing the hangover
Mot stranden. To the beach. 
.
.
Agnes Water Main Beach
.
.
Världens största Jellyfish på stranden
Biggest jellyfish I´ve ever seen!
.
Dags för monopol, Australiensiska versionen har en Koala pjäs! Hur fint? 
The Australian Monopoly has a Koala as one of the checkers, how cute?
Njuter av den här utsikten. Watching the sea...
.
Game on!
 
 
.
Two very curious Kokaburras
Två extra kompisar, som gillade o bli matade med bacon

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0