Henrik 2011-08-27

Så står det i min ring. Idag minns jag den här dagen för ett år sedan lite extra. Sommarens varmaste dag, på Vaxholmsbåten kryssande mellan öarna i Stockholmsskärgård. En ryggsäck med vin och lyckligt ovetande på vägen längs Vaxholms kajen upp till vår plats på klippan. Total överraskning. Ett helt år sen Henrik gick ned på knä, jag grät och vi bestämde vi två föralltid. Känslan är så stark att jag kan ta på den, bubblande, härlig, spontan och skrattig. Enligt regelboken borde vi hållt mottagning och här i dagarna, istället flyttade vi runt jorden så bröllop får vänta till vi är tillbaka i norr med nära och kära igen. Spelar ingen roll, njuter lika mycket av tiden nu som jag vet att jag kommer göra sen, bara det att jag kommer flika in "make" fem gånger i varje mening bara för att jag kan, det är lite att längta till. 
 
That´s what is said inside my ring. H´s will be the same, but with my name obviously. Today I remember this day, a year ago a little bit extra. The hottest day that summer, the boatride between little islands in Stockholms archipelago. Got off at our little tresureplace, Vaxholm, a bottle of wine in a backpack me walking alonside H not knowing. A total surprise. A whole year ago H proposed and made me cry of joy. Such happiness. Such a stong feeling I feel that I can reach out my hand and grab it. Bubbly, happy, spontanious and laughs. Acording to "The rules" we prob should have had our recpetion these days, but we moved half way around the world instead and wedding will be held once we´re back close to our beloved family and friends. Does not matter really, I´m enjoying our days together now as much as I will once it´s time and done, only thing is I probably put "husband" trice in every sentence just beacuse.  
.
27th of August a year ago. 
The spot!
My proposal ring
Which I´m now wearing on my middle finger, and the actual engagement ring on the right finger, matching H´s. 

Kommentarer
Postat av: kakan

underbara underbara jag gråter va fint!!

2012-08-28 @ 09:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0